دکل مهاری

دکل مهاری سازه از پیش ساخته شده می باشد که به صورت سه یا چهار وجهی از لوله نبشی یا میلگرد تهیه می شود. این دکل نسبت به سایر دکل ها وزن کمتری داشته و به وسیله سیم های مهاری تعادل خود را حفظ می نماید. در صنعت مخابرات برای نصب تجهیزات مخابراتی، سایت، دیش وغیره مورد استفاده قرار می گیرد. دکل مهاری قابلیت نصب بر روی پشت بام منازل و یا بر روی زمین را دارد.

انواع دکل مهاری

ظاهر دکل های مهاری با توجه به کارایی و سفارش متفاوت هستند. دکل هایی با قاعده 25، 35، 45، 50، 65، 80، 100 توسط شرکت آرون سازه وندا طراحی، ساخته و اجرا می شوند. از جمله دکل های مهاری که کاربرد بالایی دارند می توان به دکل های دکل مهاری سه پایه 45G ، دکل مهاری سه پایه G35 ، دکل مهاری چهار پایه G45 اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده دکل مهاری

یک دکل مهاری شامل بخش های مختلف بوده که در نهایت توسط مهندسین و تکنسین ها هنگام نصب دکل، به یکدیگر مونتاژ می شوند. این بخش ها شامل:

1.سکشن دکل مهاری

به هر بخش از دکل مهاری که طولی حدود 3 متر را دارد، سکشن می گویند. سکشن ها بصورت مثلتی یا مربعی از یک لوله و اتصالات میلگرد به آن ساخته شده اند. 8 ردیف پله بر روی وجه های هر سکشن جهت استحکام، ایستایی و سهولت در بالا رفتن ا دکل قرار دارد. هر سکشن دارای پوشش گالوانیزه گرم جهت جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی می باشد.

سکشن دکل مهاری

2.بیس دکل مهاری

این بخش که از یک صفحه آهنی و سه یا چهار پایه جهت اتصال به دکل مهاری تشکیل شده است. در واقع بیس بین سکشن دکل مهاری و فنداسیون بتنی قرار می گیرد. سکشن دکل بر روی این بخش متصل و پس آن آماده می شود تا بر روی فنداسیون دکل نصب شود.

بیس دکل مهاری

3.مهارکش دکل مهاری

مهارکش قطعه است که برای مهار سیم های دکل استفاده می شود. جنس مهارکش از فولاد بوده و دارای یک بنده است که در دو طرف خود قطعه های میله ای رزوه داری جهت تنظیم میزان کشیدگی لازم را دارا است.

مهارکش دکل مهاری

4.تاج دکل مهاری

تاج دکل اخرین بخش از یک دکل مهاری است که بر روی دکل قرار می گیرد. این قطعه برای نصب چراغ و میله ارت استفاده می شود.

تاج دکل مهاری

5.سیم مهاری

سیم مهاری که به منظور حفظ تعادل و مهار دکل مورد استفاده قرار می گیرد. این سیم از بافت چند عددی مفتول از جنس فولاد با پوشش گالوانیزه ساخته شده است.

سیم دکل مهاری

6.بولت عصایی

شکل ظاهري بولت عصایی شامل يک قسمت پيچ و مهره و يک قسمت لنگر نگه دارنده است. لنگر بايد داخل فونداسيون قرار گيرد و قسمت پيچ در محل نصب به سازو کار نری و مادگی با لوله‌ های سکشن زیرین دکل مهاری وصل می‌شوند و باعث فيکس شدن دکل به زمين مي شود. این بخش قابلیت تنظيم و رگلاژ را هم دارد.

انکر بولت دکل مهاری

7.پیچ و مهره دکل مهاری

پیچ و مهره دکل مهاری انواع مختلفی دارد که برای اتصالات استفاده می شود. جنس پیچ ها از فولاد با پوشش گالوانیزه گرم بوده، تا دوام و عدم اسیب زنگ زدگی را در این قطعات ایجاد نماید.

پیچ و مهره دکل مهاری

8.کرپی و گوشواره

کرپی یا همان بست، جهت بستن انتهای سیم های مهاری پس از رد شدن از حلقه مهارکش می باشند. جنس این قطعه از فولاد است. گوشواره قطعه فلزی دیگری است که مانع خمش زیاد و بریدگی سیم مهاری در حلقه مهارکش می شود.

کرپی و گوشواره دکل مهاری

9.صفحه تعادل

یک صفحه فلزی به شکل ذوزنقه است که دارای تعدادی سوراخ می باشد. این قطعه دارای پوشش گالوانیزه گرم بوده و جهت اتصال مهارکش به میله مهار استفاده می شود و یک پایه و پل بین میله انکر و مهارکش ایجاد می کند.

صفحه تعادل دکل مهاری

مطالعه بیشتر:صعود به بالای دکل

نصب دکل مهاری

در نصب دکل مهاری ابتدا فنداسیون بتنی آن ساخته و پایه گذاری می شود. پس از فنداسیون، پایه های دکل مهاری فیکس می شوند و در ادامه سکشن های دکل بر روی آن قرار می گیرند. پس از پایان نصب سکشن ها، سیم های مهاری به دکل متصل می شوند. جهت سفارش کار و خرید قطعات دکل مهاری با بهترین متریال موجود در بازار میتوانید سفارش خود را از طریق فرم تماس با ما و یا شماره  09126361520 ثبت نمایید. شرکت ارون سازه وندا با بیش از هشت سال سابقه کار در نصب انواع دکل های مهاری آماده پذیرش سفارش شما می باشد.